Área de Lengua Extranjera: Inglés



LO IMPORTANTE ES QUERER,INTENTARLO Y ASÍ CADA DÍA PODREMOS PREGUNTARNOS QUE ESCALÓN HEMOS CONSEGUIDO HOY






Hola chicos de sexto.Tal y como les prometí,por medio de este fabuloso blog, voy a empezar a pasarles  esa gramática que les ayudará a reforzar un poco más sus conocimientos , para que cuando vayan al instituto lo hagan con buenos cimientosCuenten con toda mi ayuda.Nunca consideren el estudio como una obligación, sino como una oportunidad para entrar en el bello y maravilloso mundo del saber                 







                                TO BE





 

VERBO TO BE

Afirmativo

I am (I´m) from Spain
You are(You´re) from Spain
He is (He´s) from Spain
She is (She´s) from Spain
It is (It´s) from Spain
We (We´re) are from Spain
You are (You´re) from Spain
They are (The´re) from Spain

Negativo

I am(I´m) not from Spain
You are not (aren´t) from Spain
He is not(isn´t) from Spain
She is not (isn´t) from Spain
It is not (isn´t) from Spain
We are not (aren´t) from Spain
You are not (aren´t) from Spain
They are not (aren´t)from Spain

Interrogativo

Am I from Spain
Are you from Spain?
Is he from Spain?
Is she from Spain?
Is it from Spain?
Are we from Spain?
Are you from Spain?
Are they from Spain?

Respuestas cortas

Yes,I am.
Yes, you are.
Yes,he is.
Yes, she is.
Yes, it is.
Yes, we are.
Yes, you are.
Yes they are.

Uso

* Utilizamos el verbo to be para ser y estar.

Susana is from Madrid. Susana es de Madrid.
Mike is very happy. Mike está muy contento.
* En inglés utilizamos to be, y no have got, para algunas expresiones habituales.

I´m 12 years old. Tengo 12 años.
I´m hot/cold. Tengo calor/frío.
I´m hungry/thirsty. Tengo hambre/sed.

Ejercicios


A. Completa la frase con ¨to be¨

1. I _____ a girl.

2. My father_____ at work.

3. Alex and Dino _____ my cats.

4. Alex _____ in the garden.
5. Dino _____ on the floor.

6. My red pencil _____ on the floor, too.
7. The other pencils _____ in my pencil case.

8. My mother _____ in the living room.
9. Eli and Rafa _____ good friends.

10. They _____ good at tennis.
11. _____ they in Amsterdam this week?
12. The pupils _____ not at school today.
13. It _____ Monday.

14. I _____ at home.
15. We _____ friends.



14.01.2013
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Pronombres sujeto

I - yo
you - tú
he - él
she - ella
it - `eso´(para animales y objetos)
we - nosotros
we - nosotras
you - ellos
you -ellas
they - ellos
they - ellas

Uso

I´m Italian.
What has he got?
They are tall.
En inglés, a diferencia del castellano, el sujeto no debe faltar nunca; siempre hay que incluir un pronombre o sustantivo.
He is tall Es alto.
It´s on the table. Está encima de la mesa.
Susan´s at home. Susan está en casa.
* El pronombre sujeto I (yo) siempre se escribe en mayúscula.







Adjetivos posesivos

my - mi
your - tu, tus, su, sus
his - su (de él)
her - su (de ella)
its - su (para animales y objetos)
our - nuestro
our - nuestra
your - sus, tus, vuestros
your - sus, tus, vuestras
their - sus , su, suyo, suyos (de ellos)
their - sus, su, suya, suyas (de ellas)

Uso

* En inglés ponemos el adjetivo posesivo delante del sustantivo para indicar quien posee una cosa.
My favourite group is Dodgy.
His name is Frank. (= su, de él)
Their dog is really big. (=su, de ellos)
Susan does her homework every day. (=su, de ella


Replace the personal pronouns by possessive adjectives

1. Where are (you) ______ friends now?
2. Here is a postcard from (I) ______ friend Dees.
3. She lives in England now with (she) ______ family.
4. (He) ______ wife works in Tilburg.
5. (He) ______ company builds websites.



Partículas Interrogativas

 Who? ¿Quién?

When? ¿Cuándo?
What? ¿Qué, Cuál?
How? ¿Cómo?
Where? ¿Dónde?
Why? ¿Por qué?

Ejercicios



Fill in the question words What, Where, Why, When, How, Who to form the question.

1. __________ do you like best?
2. __________ does Manolo get up in the morning?
3. __________ don´t you go by bus, Cristina?
4. __________ hobbies does Carlos like?
5. __________ do they go to every week?
6. __________ old are you Silvia?
7. __________ is Maria´s birthday?
8. __________ are my exercise books?
9. __________ are you doing at the moment, Harry?
10. __________ do the Petersons live?








There is, there are

Afirmativa

singular:
There is
There´s
plural:
There are

Negativa

singular:
There is not
There isn´t
plural:
There are not
There aren´t

Interrogativa

singular:
Is there?
plural:
Are there?

Respuestas cortas

singular:
Yes, there is.
No, there isn´t.
plural:
Yes, there are.
No, there aren´t.

Uso

* There is y there are equivalen a la forma impersonal hay. En inglés, a diferencia del castellano, hay una forma singular y otra plural para corresponder al sustantivo que viene detrás.
There´s a dictionary in her bag.
Hay un diccionario en su bolsa.
There are two dictionaries on the table.
Hay dos diccionarios encima de la mesa.
* Si hay varios sustantivos en la frase, es el primero de ellos el que determina que forma del verbo se utiliza.
There´s a tables and four chairs.
There are two boys and a girl.

Ejercicios

Completa las frases

1. There _____ thirty students in my class.
2. There _____ some books in my bag.
3. There _____ some computers in the library.
4. There _____ a blackboard in the classroom.
5. There _____ a CD player on our teacher´s desk.
6. There _____ some posters.
7. There _____ some dictionaries in the classroom.






 

Presente de have got

Afirmativo

I have (I´ve) got two brothers.
You have (You´ve)got two brothers.
He has (He´s) got two brothers.
She (She´s) has got two brothers.
It (It´s)has got two brothers.
We have (We´ve) got two brothers.
You have (You´ve) got two brothers.
They have (The´ve) got two brothers.

Negativo

I have not (haven´t)got two brothers.
You have not (haven´t) got two brothers.
He has not (hasn´t) got two brothers.
She has not (hasn´t) got two brothers.
It has not (hasn´t) got two brothers.
We have not (haven´t) got two brothers.
You have not (haven´t) got two brothers.
They have not (haven´t) got two brothers.

Interrogativo

Have I got two brothers?
Have you got two brothers?
Has he got two brothers?
Has she got two brothers?
Has it got two brothers?
Have we got two brothers?
Have you got two brothers?
Have they got two brothers?

Respuestas cortas

Yes, I have.
Yes, you have.
Yes, he has.
Yes, she has.
Yes, it has.
Yes, we have.
Yes, you have.
Yes, they have.
No, I haven´t.
No, you haven´t.
No, he hasn´t
No, she hasn´t
No, it hasn´t
No, you haven´t.
No, they haven´t.

Uso

* Utilizamos have got para hablar de posesión.
* En ingles británico se suele utilizar have junto con got, especialmente a nivel oral.
En inglés americano se utiliza have sin got.

Ejercicios

Have got - afirmativo

1. She ________ long hair.
2. We ________ short hair.
3. You ________ big eyes.
4. My dog ________ big ears.
5. They ________ black hair.


 

Presente simple: afirmativo, negativo, interrogativo, y respuestas cortas

Afirmativo

I get up at eight o´clock
You get up at eight o´clock
He gets up at eight o´clock
She gets up at eight o´clock
It gets up at eight o´clock
We get up at eight o´clock
You get up at eight o´clock
They get up at eight o´clock


Negativo

I do not (don´t)get up at eight o´clock
You do not (don´t get) up at eight o´clock
He does not (doesn´t) get up at eight o´clock
She does not (doesn´t) get up at eight o´clock
It does not (doesn´t) get up at eight o´clock
We do not (don´t) get up at eight o´clock
You do not (don´t) get up at eight o´clock
They do not (don´t) get up at eight o´clock

Interrogativo (yes/no questions)


Do I like fish?
Do you like fish?
Does he like fish?
Does she like fish?
Does it like fish?
Do we like fish?
Do you like fish?
Do they like fish?


Respuestas cortas

Yes, I do.
Yes, you do.
Yes, he does.http://chagall-col.spip.ac-rouen.fr/IMG/didapages/can/index.html
Yes, she does.
Yes, it does.
Yes, we do.
Yes, you do.
Yes, they do.
No, I don´t
No, you don´t
No, he doesn´t
No, she doesn´t
No, it doesn´t
No, we don´t
No, you don´t
No, they don´t
* Con las respuestas cortas no repetimos el verbo principal. Sólo utilizamos la forma correspondiente del verbo auxiliary do.


Interrogativo (wh – questions)

When do I get up?
When do you get up?
When does he get up?
When does she get up?
When does it get up?
When do we get up?
When do you get up?
When do they get up?

          SE ACERCA EL DÍA DE LA PAZ


 There are many causes that I am prepared to die for but no cause that I am prepared to kill for. — Mahatma Gandhi

 


Pronombre sujeto

I - yo
you - tú
he -él
she - ella
it - (ello) (se utiliza para animales y objetos)
we - nosotros
you - vosotros
they - ellos

Pronombres sujeto - pronombres objeto

I - me
you - you
he - him
she - her
it - it
we - us
you - you
they - them

Uso pronombres personales de sujeto

Éstos designan a la persona que realiza la acción y a la que nos estamos refiriendo.

Uso pronombre personal de objeto

* Utilizamos los pronombres objeto para reemplazar al objeto directo o indirecto de un verbo.
Has Marta got the books?
No, I´ve got them.
Give me the pen.
I like you.
* También utilizamos los objetos pronombre detrás de una preposición.
Wait for me.
Talk to her.

Completar con el pronombre personal de sujeto

1. My name is Sue. (Sue) _________ am English. And this is my family.
2. My mum´s name is Angie. (Angie) _________ is from Germany.
3. Bob is my dad. (My dad) _________ is a waiter.
4. On the left you can see Simon. (Simon) _________ is my brother.
5. (Sue and Simon) _________ are twins.
6. Our dog is a girl, Judy. (Judy) _________ is two years old.
7. (Sue, Simon, Angie and Bob) _________ live in Canterbury.
8. (Canterbury) _________ is not far from London.
9. My grandparents live in London. (My grandparents) _________ often come and see us.
10. What can _________ tell me about your family?

Las respuestas correctas

1. My name is Sue. I am English. And this is my family.
2. My mum´s name is Angie. She is from Germany.
3. Bob is my dad. He is a waiter.
4. On the left you can see Simon. He is my brother.
5. They are twins.
6. Our dog is a girl, Judy. She is two years old.
7. They live in Canterbury.
8. It is not far from London.
9. My grandparents live in London. They often come and see us.
10. What can I tell me about your family?

B. Utiliza ¨that¨ o ¨those¨

1. __________ a big supermarket.
2. __________ are her CD´s.
3. Are __________ your books.
4. __________ is a big shop.
5. __________ is John´s house.
6. __________ is a mountain.
7. __________ are horses.



Adverbios de frecuencia

Afirmativa


never
sometimes
often
usually
always
En la forma afirmativa, el adverbio de frecuencia se coloca
delante del verbo.
Ej: I usually play football at the weekend.

Recuerda

Si el verbo principal de la frase es el verbo be, el adverbio de frecuencia se coloca detrás del verbo.
He´s always late.

Interrogativa

En la forma interrogativa, el adverbio de frecuencia se coloca entre el sujeto y el verbo principal.
I love playing sport.
I don´t like watching TV.
Do you often have breakfast in bed?

Usos

Este tipo de adverbios se utiliza para hablar de la frecuencia con la que hacemos las cosas.


Colocar el adverbio de frecuencia

1. He listens to the radio. (often)
_____________________________
2. They read a book. (sometimes)
_____________________________
3. Pete gets angry. (never)
_____________________________
4. Tom is very friendly. (usually)
_____________________________
5. I take sugar in my coffee. (sometimes)
_____________________________
6. Ramon is hungry. (often)
_____________________________
7. My grandmother goes for a walk in the evening. (always)
_____________________________
8. Walter helps his father in the kitchen. (usually)
_____________________________
9. They watch TV in the afternoon. (never)
_____________________________
10. Christine smokes after dinner. (seldom)

Las respuestas correctas

1. He often listens to the radio.
2. They sometimes read a book.
3. Pete never gets angry.
4. Tom is usually very friendly.
5. I sometimes take sugar in my coffee.
6. Ramon is often hungry.
7. My grandmother always goes for a walk in the evening.
8. Walter usually helps his father in the kitchen.
9. They never watch TV in the afternoon.
10. Christine seldom smokes after dinner.

La `s´ posesiva

La forma en ´s del posesivo se utiliza para indicar la relación entre dos sustantivos.
* Con los sustantivos en singular, se añade ´s.
Harry´s sister
* Con la mayoría de de los sustantivos en plural, se utiliza la forma s´
The boys´ teacher
* Con los sustantivos en plural no acabados en -s, se añade ´s
My children´s school
* Cuando se hace referencia a dos sustantivos, la forma ´s se añade al segundo.
John and Sally´s friends

Ejercicios

Añade la ´s o la s´

1. The men families __________________
2. Those girls friends __________________
3. Her babies toys. __________________
4. The people names __________________
5. Heidi and John son. __________________



Las respuestas correctas

1. The men´s family.
2. Those girls´ friends.
3. Her baby´s toys.
4. The people´s name
5. Heidi and John´s son.



Presente simple y presente continuo

 

Uso

Presente Simple

* El presente simple se utiliza para describer hábitos y referirnos a cosas que hacemos con regularidad.
He gets up at 7 o´clock every day.
* Las frases en presente simple a menudo incluyen adverbios de frecuencia.
I usually play football on Fridays.



Presente continuo

* Utilizamos el presente continuo para describir acciones que están sucediendo mientras hablamos

Presente simple o presente continuo?

1. Who is that man? What _____________ he _____________ (want)?
2. Who is that man? Why _____________ he _____________ (look) at us?
3. _____________ you _________ (believe) in God?
4. Gilbert says he is 80, but nobody _____________ (believe) him.
5. Every Monday Maite _____________ (drive) her kids to football practice.
6. Be quiet. Arturo _____________ (sleep).
7. Don´t forget to take your umbrella. It _____________ (rain).
8. I don´t like living in England. It always _____________ (rain).
9. Look!. It _____________ (snow). We are going to have a white Christmas.

 

Las respuestas correctas

1. Who is that man? What does he want?
2. Who is that man? Why is he looking at us?
3. Do you believe in God?
4. Gilbert says he is 80, but nobody believes him.
5. Every Monday Maite drives her kids to football practice.
6. Be quiet. Arturo is sleeping.
7. Don´t forget to take your umbrella. It is raining.
8. I don´t like living in England. It always rains.
9. Look!. It is snowing. We are going to have a white Christmas.


Pronombres demostrativos

 

 

Los pronombres demostrativos son:


· this - éste, esto, ésta
· that - aquél, aquello, aquella, eso, ésa
· these - éstos, éstas
· those - aquéllos, aquéllas

Ejercicios

A. Utiliza ¨this¨ o ¨these¨

1. Is _________ my drink?
2. _________ aren´t my trainers.
3. Is _________ an interesting museum.
4. _________ are new bikes.


Las respuestas correctas

1. Is this my drink?
2. These aren´t my trainers.
3. Is this an interesting museum.
4. These are new bikes.

B. Utiliza ¨that¨ o ¨those¨

1. __________ a big supermarket.
2. __________ are her CD´s.
3. Are __________ your books.
4. __________ is a big shop.
5. __________ is John´s house.
6. __________ is a mountain.
7. __________ are horses.
 

Las respuestas correctas

1. That a big supermarket.
2. Those are her CD´s.
3. Are those your books.
4. That is a big shop.
5. That is John´s house.
6. That is a mountain.
7. Those are horses.




                
27/01/2013


Presente continuo con utilización de futuro

 

Uso

El presente continuo se puede utilizar para hablar de planes para el futuro inmediato.
Tomorrow we´re going to England.
Estas frases a menudo incluyen expresiones de tiempo tales como tomorrow (mañana), this evening (esta noche) y next weekend (el póximo fin de semana).
Recuerda que en castellano utilizamos el presente simple para referimos a planes para el futuro inmediato. (esta tarde voy al cine.)

Ejercicios

A. Presente continuo con utilización de futuro

1. I _________ (go) to the supermarket tomorrow.
2. My sister _________ (give) me her car when she gets her new one.
3. We _________ (have) a barbecue on Sunday.
4. All my friends _________ (come) to my party next week.
5. We _________ (take) my niece to Aquapark later today.
6. The train _________ (leave) in ten minutes.
7. We _________ (go) to the zoo tomorrow.

 

Las respuestas correctas

1. I am going to the supermarket tomorrow.
2. My sister is giving me her car when she gets her new one.
3. We are having a barbecue on Sunday.
4. All my friends are coming to my party next week.
5. We are taking my niece to Aquapark later today.
6. The train is leaving in ten minutes.
7. We are going to the zoo tomorrow.

 

Nombres contables e incontables

Apple es un ejemplo de nombre contable, porque podemos contar manzanas, y por tanto tiene una forma singular y otra plural. apple
three apples
Ejemplos de sustantivos contables:
apples, hamburgers, biscuits, chairs, cups
* Sin embargo, algunos cosas, por ejemplo liquidos, no pueden contarse y por ello no van normalmente en plural.
milk (No es posible `milks´)
Ejemplos de sustantivos incontables:
milk, soup, money, bread, cheese, meat, rice

`A´ y `an´

* `A´ y `an´ se emplean solo con sustantivos contables en el singular. Utilizamos `a´ delante de sonidos consonantes y `an´ delante de sonidos vocales.
a pen
an orange
a university
an umbrella
a chair
an apple
a house
an hour (la hache es muda)

Some

* Some se emplea con los sustantivos incontables y también con el plural de los contables, en frases afirmativas.
I´ve got some milk. (incontable)
She´s got some biscuits. (plural)

Any

* Any se emplea para sustantivos incontables y con el plural de los contables, en frases negativas y en preguntas.
I haven´t got any money. (incontable)
He hasn´t got any brothers. (plural)
Have we got any sugar? (incontable)
Are there any chairs? (plural)

El artículo definido `the´

* utilizamos the para referirnos a una cosa o persona específica.
* A diferencia del castellano, no se emplea the con sustantivos incontables ni con el plural de los sustantivos cuando hablamos de cosas en general. Tampoco lo utilizamos con el genitivo sajón (-´s)
I like cheese.
Me gusta el queso.
Tigers are dangerous.
Los tigres son peligrosos.
English is easy.
El ingles es fácil.
John´s leg.
La pierna de John.

Ejercicios

A ¿Son estos nombres contables (c) o incontables (u)?

1. water ____________
2. fruit ____________
3. coconut ____________
4. bread ____________
5. DVD ____________
6. meat ____________
7. ball ____________
8. snack ____________
9. glasses ____________
10. pen ____________
11. milk ____________


Las respuestas correctas

1. water (U)
2. fruit (U)
3. coconut (C)
4. bread (U)5. DVD (C)
6. meat (U)
7. ball (C)
8. snack (C)
9. glasses (C)
10. pen (C)
11. milk (U)

 

Expresiones de cantidad

A lot of:

Se utiliza en frases afirmativas, delante de un sustantivo:
* Contable en plural: I have got a lot of books.
* Incontable (singular): I have got a lot of work.

Much:

Se utiliza en frases interrogativas y negativas, delante de un sustantivo incontable (singular):
How much water is there in the swimming-pool?
There isn’t much water in the swimming-pool.

Many:

Se utiliza en frases interrogativas y negativas, delante de un sustantivo contable en plural:
How many apples are there in the basket?
There aren’t many apples in the basket.
tipo de frase en el cual se utilizan.

Some:

Se utiliza en frases afirmativas, delante de un sustantivo:
* Contable en plural: I have some friends.
* Incontable (singular): I have some money.

Any:

Se utiliza en frases interrogativas y negativas, delante de un sustantivo:
* Contable en plural:Do you have any friends? No, I don’t have any friends.
* Incontable (singular):Do you have any money? No, I don’t have any money.

Ejercicios

A Completar las frases con ¨a¨ / ¨an¨, ¨some¨ o ¨any¨

1. I want ___________ juice.
2. There´s ___________ meat in the dish.
3. Has she got ___________ map?
4. Have you got ___________ money?
5. He needs ___________ snack.
6. It´s ___________ Italian pizza.
7. We use ___________ in negative sentences and questions in all nouns.
8. We use ___________ in affirmative sentences with all nouns.
9. We use ___________ , ___________ or numbers with countable nouns.









 

 

Las respuestas correctas

1. I want some juice.
2. There´s some meat in the dish.
3. Has she got a map?
4. Have you got any money?
5. He needs a snack.
6. It´s an Italian pizza.
7. We use any in negative sentences and questions in all nouns.


Imperativos

Uso

* Utilizamos el imperativo el imperativo para dar órdenes.
Listen! - ¡Escucha!
Don´t go! - ¡No te vayas!
En afirmativa:
Run!
Stop!
En negativa:
Don´t run!
Don´t stop!
* Utilizamos el infinitivo sin `to´para las formas afirmativas del imperativo
* Utilizamos `Don´t´+ el infinitivo sin to para las formas negativas del imperativos

Ejercicios

A. Convierte las frases afirmativas en frases negativas.

1. Close the door.
2. Stop.
3. Turn right.
4. Sit down.
5. Be quiet.
6. Go straight.
7. Pass the bank.
8. Cross the road.
9. Turn left.


Las respuestas correctas

1.Don´t close the door.
2. Don´t stop.
3. Don´t turn right.
4. Don´t sit down.
5. Don´t be quiet.
6. Don´t go straight.
7. Don´t pass the bank.
8. Don´t cross the road.
9. Don´t turn left.


 STORIES

 The Monkey King








               NOW A PIECE OF LOVE

                  INTENTEMOS SER MEJORES
          SÓLO CON UN INGREDIENTE:
                  QUERERNOS MÁS






 One Day"

 Sometimes I lay
Under the moon
And thank God I'm breathing
Then I pray
Don't take me soon
Cause I'm here for a reason
Sometimes in my tears I drown
But I never let it get me down
So when negativity surrounds
I know some day it'll all turn around
Because
All my live I've been waiting for
I've been praying for
For the people to say
That we dont wanna fight no more
They'll be no more wars
And our children will play
One day [x6]
 It's not about
Win or lose
Because we all lose
When they feed on the souls of the innocent
Blood drenched pavement
Keep on moving though the waters stay raging
In this maze you can lose your way (your way)
It might drive you crazy but dont let it faze you no way (no way)
Sometimes in my tears I drown
But I never let it get me down
So my negativity surrounds
I know some day it'll all turn around
Because
All my live I've been waiting for
I've been praying for
For the people to say
That we dont wanna fight no more
They'll be no more wars
And our children will play
One day [x6]
 One day this all will change
Treat people the same
Stop with the violence
Down the the hate
One day we'll all be free
And proud to be
Under the same sun
Singing songs of freedom like
One day [x2]
 All my live I've been waiting for
I've been praying for
For the people to say
That we don't wanna fight no more
They'll be no more wars
And our children will play
One day [x6]
 Ooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
     



                                      
                      


    
You must be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi




HERE YOU CAN FIND GAMES AND SONGS


http://www.wikisaber.es/Contenidos/LObjects/Macmillan_songs_games/index.html


                                        30/01/2012

Can

 

Afirmativo

I can speak English.
You can speak English.
He can speak English.
She can speak English.
It can speak English.
We can speak English.
You can speak English.
They can speak English.

Negativo

I can´t (cannot) speak English.
You can´t (cannot) speak English.
He can´t (cannot) speak English.
She can´t (cannot) speak English.
It can´t (cannot) speak English.
We can´t (cannot) speak English.
You can´t (cannot) speak English.
They can´t (cannot) speak English.

Interrogativo

Can I speak English?
Can you speak English?
Can he speak English?
Can she speak English?
Can it speak English?
Can we speak English?
Can you speak English?
Can they speak English?

Respuestas cortas

Yes, I can
Yes, you can
Yes, he can
Yes, she can
Yes, it can
Yes, we can
Yes, you can
Yes, they can
No, I can´t
No, you can´t
No, he can´t
No, she can´t
No, it can´t
No, we can´t
No, you can´t
No, they can´t

Uso

* Utilizamos can para hablar de habilidades y capacidades.
* Can corresponde en castellano a saber o poder.
Tigers can´t fly.
Los tigres no pueden volar.
I can play the piano.
Sé tocar el piano.

Pronunciation –can/can´t

En inglés británico, can´t siempre tiene vocal larga: /ka:nt/.
En las repuestas cortas, can suena /kæn/, pero en otras posiciones la pronunciación es débil: /k n
he can sing. /k n/
Can you play football? /k n/
Yes, I can. /kæn/

Ejercicios

¿ ¨Can ¨ o ¨can´t¨?

1. Her dad only speaks English. He ________ speak French.
2. I ________ swim a hundred meters.
3. ________ you make a fire?
4. ________ he cook? No, he ________ .
5. What sports ________ you play?
6. Marc ________ climb trees, he is ill.
7. There´s party tonight. ________ I come?


Las respuestas correctas

1. Her dad only speaks English. He can´t speak French.
2. I can swim a hundred meters.
3. Can you make a fire?
4. Can he cook? No, he can´t.
5. What sports can you play?
6. Marc can´t climb trees, he is ill.
7. There´s party tonight. Can I come?



 

Was/ were

 

Was/ were en forma afirmativa:

Was / were son las formas de pasado del verbo `be´.
Forma afirmativa:
`Was´ se utiliza con la primera y la tercera persona del singular, y `were´ con el resto de las personas.
I was at school. They were at home.

Forma negativa

La negativa se forma colocando `not´ detrás de was / were. Las formas contractas (wasn´t, weren´t) son más frecuentes.
We weren´t at school yesterday.
She wasn´t at home last night.

Forma Interrogativa

La interrogativa se forma colocando was / were delante del sujeto.
Where you on holiday last week?
Was your friend here yesterday?

Respuestas breves:

En las respuestas breves negativas se suelen utilizar las formas contractas.
No, I wasn´t.
No se suele decir: No, I was not.

Ejercicios

Completar las frases con was / were.

1. How many people __________ at your house last weekend?
2. The book wasn´t difficult It __________ easy.
3. Those __________ my best jeans.
4. Dinosaurs __________ prehistoric animals.
5. __________ your friends at school yesterday?
6. Sandra __________ not at school yesterday.
7. You __________ nasty to me!


 

Las respuestas correctas

1. How many people were at your house last weekend?
2. The book wasn´t difficult It was easy.
3. Those were my best jeans.
4. Dinosaurs were prehistoric animals.
5. Were your friends at school yesterday?
6. Sandra wasn´t at school yesterday.
7. You were nasty to me!

OTRO ENLACE MUY INTERESANTE

http://www.clafoti.com/imagenes/exercises_extention.htm











 03/02/2013

Adjetivos Posesivos

En el idioma inglés, los adjetivos posesivos se utilizan para hacer referencia al poseedor de un determinado objeto y son usados con mucha frecuencia, más que en el idioma español. En general preceden a los sustantivos como objetos personales, partes del cuerpo, parentesco, vestimenta. Los adjetivos posesivos y su significado son los siguientes:


ADJETIVO POSESIVO
SIGNIFICADO
MY
Mío / mía / míos / mías
YOUR
Tuyo / tuya / tuyos / tuyas
HIS
Suyo / suya / suyos / suyas
(de él)
HER
Suyo / suya / suyos / suyas
(de ella)
ITS
Suyo / suya / suyos / suyas
(de animal u objeto)
OUR
Nuestro / nuestra
nuestros / nuestras
YOUR
Su / sus
(de ustedes)
THEIR
Suyo / suya / suyos / suyas
( de ellos / ellas)

Observa que la forma ITS se emplea cuando el poseedor es un animal u objeto, aunque muchas veces se hace una excepción cuando existe afecto hacia el animal, en este caso se puede utilizar HIS o HER dependiendo del género, por ejemplo:

That is its house. Aquella es su casa.
(Hace referencia a la casa del perro)

That is his house. Aquella es su casa.
(Hace referencia a la casa del perro si es macho)

That is her house. Aquella es su casa.
(Hace referencia a la casa de la perra)

Los adjetivos posesivos en inglés varían según el poseedor (1ª, 2ª o 3ª persona del singular o plural), pero a diferencia del español, no concuerdan en número con el objeto poseído:

This is my brother. Este es mi hermano.
This is my daughter. Esta es mi hija.
They are my brother. Ellos son mis hermanos.
They are my sisters. Ellas son mis hijas.

Aquí vemos algunos ejemplos:

I forget my books at home. Yo me olvidé mis libros en casa.
He broke his watch yesterday. Él rompió su reloj ayer.
We will sell our car. Venderemos nuestro auto.
Those are their pictures. Aquellos son sus cuadros.
She is wearing her new dress. Ella está usando su vestido nuevo.


SE ACERCAN LOS CARNAVALES Y LA HORA DE HACER PANCAKES





                                    FELICES CARNAVALES A TODOS





Physical Description






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(prepositions)

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WORLD BOOK DAY

The connection between 23 April and books was first made in 1923 by booksellers in Spain as a way to honour the author Miguel de Cervantes who died on that day.

This became a part of the celebrations of the Saint George's Day (also 23 April) in Catalonia, where it has been traditional since the medieval era for men to give roses to their lovers and since 1925 for the woman to give a book in exchange.
 Butterfly in the sky
I can go twice as highTake a look
It's in a book

A Reading Rainbow

I can go anywhereFriends to know
And ways to grow

A Reading Rainbow
I can be anything
Take a look
It's in a book

A Reading Rainbow
A Reading Rainbow






Birth of a Book: how a hardback book is made










Gramática - El adverbio

ADVERBIOS

A continuación se indican las reglas generales sobre la colocación del adverbio en la oración, si bien hay numerosas excepciones

1.- Adverbio de modo
Ejemplos:
carefully, honestly, quickly, silently, happily, quietly, well, badly...

Se coloca detrás del verbo:
She eats quickly

O si la oración lleva complemento, detrás de éste. Nunca entre el verbo y el complemento:
She eats the apple quickly

La regla anterior varía si el complemento va precedido de una preposición, ya que entonces el adverbio se puede colocar delante de la preposición o detrás del complemento:

He looks for his keys desperately

He looks desperately for his keys

Si el objeto es una oración el adverbio se suele colocar delante del verbo:
He carefully looks after all the children that live with him

2.- Adverbio de lugar
Ejemplos:
down, up, everywhere, nowhere, here, there, somewhere, away, inside, upstairs...

El adverbio se coloca detrás del verbo (si no lleva complemento):
He went abroad

O si la oración lleva complemento, detrás de éste.
He sent his son abroad

Si el complemento va precedido de una preposición se coloca igualmente detrás de dicho complemento:
He went with his wife abroad

3.- Adverbio de tiempo
Ejemplos:
soon, lately, today, tomorrow, yesterday, now, afterwards, recently, yet, still...

Se puede colocar al principio o al final de la oración:
Yesterday I played tennis 

I played tennis yesterday
4.- Adverbio de freuencia
Ejemplos:
always, never, often, frequently, twice, seldom, once, sometimes, usually...

Su colocación va a depender del verbo:
a) Con verbos simples:
a.1) Verbo "to be": detrás del verbo:
He is always at home

a.2) Otros verbos: delante del verbo:
He never answers the phone

b) Con verbos compuestos: detrás del auxiliar:
He has often travelled to England

c) Con oraciones interrogativas: auxiliar+sujeto+adverbio
Do you play tennis often?

d) Con oraciones negativas: detrás del auxiliar:
I haven't ever danced Rock & Roll

5.- Adverbios de oración
Son aquellos adverbios que matizan el sentido completo de la oración. Expresan la opinión del emisor.
Ejemplos:
evidently, probably, apparently, clearly, certainly, naturally, luckily, officially...

Regla general: puede ir al principio o al final de la oración (en ocasiones algunos de ellos también pueden ir en posiciones intermedias).
Evidently your car is one of the most expensive in the market

Your car is one of the most expensive in the market, evidently

Naturally you can do whatever you want

You can do whatever you want, naturally
6.- Adverbios de grado
Ejemplos:
much, very, quite, pretty, nearly, rather, completely, rarely, entirely, almost, extremely...

Se coloca delante del verbo, adverbio o adjetivo al que modifica.
Si el verbo es compuesto se coloca detrás del auxiliar.
He is completely crazy

She plays tennis quite well

He almost died from tuberculosis

This couple have completely finished their relationship 

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 Aquí  dejo una página donde pueden escuchar la pronunciación de una palabra. Muy útil si encuentras una palabra que no conoces y no puedes esperar a que un profesor te diga cómo se dice correctamente. Quizás no encuentres todas las palabras que buscas pero vale la pena intentarlo.
http://www.howjsay.com/





 Aquí  dejo un enlace del british council donde pueden encontrar podcasts para llevar en mp3 players o similares y practicar listenings . Tiene varios niveles y pueden descargarse también los textos para leer y escuchar al mismo tiempo. Es muy recomendable que escuchen cosas en inglés...así que animo

 http://www.britishcouncil.org/learnenglish-podcasts.htm



ENOUGH


Veamos las diferencias en uso de "enough" (suficiente o suficientemente).Su pronunciación es /inóf/ aunque la i debería estar entre una i y una e.

ENOUGH + NOMBRE. Siempre en este orden. Normalmente se usa mucho con frases negativas.

ejemplo: There isn't enough milk in the fridge. ( No hay suficiente leche en la nevera).

ADJETIVO + ENOUGH. Siempre en este orden. También se suele usar en frases negativas.

ejemplo: The house wasn't big enough for us. ( la casa no era suficientemente grande para nosotros)


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Must, mustn't, have to, don't have to

Vamos a hablar de los modales de obligación must y have to ya que nos lo habéis pedido en un post anterior.

Recordemos que detrás de un modal siempre escribimos otro verbo sin nada mas. Por ejemplo decimos: "I must go"     y no    "I must to go". En el caso del verbo "have to" funciona como bloque y detrás ponemos un verbo sin nada mas. "I have to go"   y no "I have to to go"

¿Qué significa must? Pues es el verbo deber.
¿Qué significa Have to?  Pues es la expresión tener que.

En castellano esto plantea un problema inmediato que es que se usan indistamente uno u el otro con el mismo significado.   Tengo que ir al médico o debo ir al médico. Las dos cosas son muy parecidas o incluso iguales para nosotros.

¿Qué pasa en inglés? ¿Cuál es la diferencia?
Muy simple vamos a usar must cuando la obligación es interna ( nos la imponemos nosotros mismos) y vamos a usar have to cuando la obligación es externa ( nos la impone algo o alguien que no somos nosotros---por ejemplo una ley , un superior, una empresa, etc..)

Unos ejemplos:

Debo ir al médico---- I must go to the doctor's----- ( impuesta por nosotros)
Tengo que ir al médico -----I have to go to the doctor's ----- ( impuesta por otra persona, por ejemplo mi madre o mi padre)
Todo depende del contexto y quién imponga la obligación. Por tanto debemos mirar muy bien el contexto de la frase o de la conversación.

Otro ejemplo sería:
Tengo deberes por hacer y digo:   I have to do my homework------> en este caso digo have to y no must porque los deberes me los ha impuesto el profesor .  (obligación externa).

¿Podría decir "I must do my homework"?  pues claro,  como hemos dicho depende del contexto. El contexto normal es el que hemos visto en el que el profesor nos pone los deberes pero si el contexto cambia y por ejemplo me impongo yo los deberes porque no los quiero dejar para otro día , entonces podría decir " I must do my homework".
En los ejercicios de must y have to la diferencia se verá claramente y en una conversación con alguien todavia mejor ya que el contexto  es inequívoco.


Recordad cómo hacemos los negativos de las dos formas y las preguntas de las dos formas.

you must..                       you mustn't..                   must you....?

you have to ..                  you don't have to..         Do you have to...?  
he has to ..                      he doesn't have to..        Does he have to...?

Ahora que ya sabemos hacer las negativas y preguntas tenemos otra dificultad: Las formas negativas no significan lo mismo que en castellano.






     Para    MUST  su negación es MUSTN'T
     Para    HAVE TO  su negación  real también es MUSTN'T.
DON'T HAVE TO   se usa para decir que algo no es necesario que se haga.. La traducción no es "no tengo que hacer"  sino "no tengo por qué hacer" (no es necesario)  de ahí la confusión que nos crean los negativos del must y have to a los castellano parlantes.

Veamos que significa mustn't. --->  I mustn't use my mobile in class. -----> la traducción sería no debo o no tengo que usar mi telefono porque esta prohibido ( en este caso puedo traducirlo de las dos maneras). Por tanto mustn't indica prohibición .


Resumiento:
 Must y have to  indican obligación con las diferencias que hemos visto. ( obligación interna o externa).
Mustn't indica prohibición.
Don't have to o doesn't have to indican falta de necesidad o que no es necesario hacer algo pero si queremos podemos hacerlo.

Para algunos ejercicios y que quede mas claro les dejo estos enlaces:

 http://www.englishclub.com/grammar/verbs-modals-have-to-must-not.htm


 
 http://www.better-english.com/grammar/mustnt.htm

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CHICOS QUE TENGAN UNAS FELICES VACACIONES DE PASCUA....ENJOY IT¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡









19.04.2013


VAMOS A VER UN VIDEO SOBRE LAS DIRECCIONES.....LES SERÁ MUY FÁCIL DE ENTENDER








AHORA UN VIDEO PARA VER LAS DIFERENCIAS ENTRE DO Y MAKE.TAMBIÉN ENTRE TAKE/HAVE


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MIS QUERIDOS CHICOS QUIERO QUE ESCUCHEN ESTA CANCION TAN BONITA....





The Lumineers - Ho Hey - English lyrics

-Ho, hey!-
-Ho, hey!-

-Ho!- I've been trying to do it right
-Hey!- I've been living a lonely life
-Ho!- I've been sleeping here instead
-Hey!-I've been sleeping in my bed
-Ho!- I've been sleeping in my bed -Hey!-

-Ho!-

-Ho!- So show my family
-Hey!- All the blood that I would bleed
-Ho!- I don't know where I belong
-Hey!- I don't know where I went wrong
-Ho!- But I can write a song -Hey!-

-1, 2, 3- I belong with you, you belong with me
You're my sweetheart
I belong with you, you belong with me
You're my sweet -Ho!-

-Hey!-
-Ho!-
-Hey!-

-Ho!- I don't think you're right for him
-Hey!- Look at what it might have been if you
-Ho!- Took the bus to Chinatown
-Hey!- I'd be standing on Canal
-Ho!- And Bowery -Hey!-
-Ho!- And she'd be standing next to me -Hey!-

-1, 2, 3- I belong with you you belong with me
You're my sweet heart
I belong with you, you belong with me
You're my sweet heart

And love, we need it now
Let's hope for some
Because oh, we're bleeding out

I belong with you you belong with me
You're my sweet heart
I belong with you you belong with me
You're my sweet -Ho!-

-Hey!-
-Ho!-
-Hey!-

The Lumineers - Ho Hey


18 comentarios:

  1. gracias poir hecer esto por nosotros

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  2. Buen blog,lo que mas me ha gustado de tazarte ha sido que esta bien adaptado para los niños de primaria,que puedes aprender lellendo,completando ejercisios y viendo videos .FElicidades por vuestro blog chicos de sexto

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  3. seguid asi chicos de sexto

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  4. juaaaany juaaaaany juaaaaany!!!!!!!!!!La mejoooooooooooooor!!!!!!!! mejor profe del universo!!!!!juaaaaany the best teacher in the world!!!!!!!!!!!!

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  5. Seguro que con esto en el instituto sacamos un 10 en ingles siempre
    MUCHISIMAS GRACIAS PROFE!!!!

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  6. lo has hecho muy bien profe y me encanta como explicas¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

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  7. THANKS CHILDREN....MUCHAS GRACIAS A TODOS,CUENTEN CON MI AYUDA INCONDICIONAL,SEGURO QUE LO CONSEGUIRÁN

    HAPPY SUNDAY.

    JUANI

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  8. Muchas Gracias Profe por tu esfuerzo aunque a veces pienses que no te agradecemos lo que haces por nosotros,Si pero algunas perzonas que no.

    THANKS TEACHER :D

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    1. De nada,es un placer ayudarlos,se que lo tienen en cuenta,de verdad,ojalá pueda ayudarles mucho.Eres muy buena alumna y te agradezco el interés mostrado.Un besito guapa...

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    2. Denada profe ....Me encantaria que siguieras poniendo cositas porque estoy poniendolas en el ordenador para cuando tenga tiempo me ponga a imprimirlas GRACIAS PROFE

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    3. DE NADA JUDIT,SABES QUE NO ME CUESTA.QUE DISFRUTES DE LAS VACACIONES.UN BESITO GUAPA

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  9. Me encanta el ultimo video !! GRACIAS JUANI

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    1. A mí también me gustó mucho....les iré poniendo cositas interesantes.Un beso guapa

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    2. JUANI ERES LA PROFE DE INGLES MAS BUENA QUE CONOZCO

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    3. los dos mejores profes son pablo y juani
      os quiero.

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  10. sigue asi juani eres la mejor profe de ingles k conozco juanii

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  11. muy bien juany la pagina esta genial me encanta y los ejercisios geniales

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  12. gracias por ayudarnos siempre profe sabes k siempre estaremos ahí para cuando lo necesites por k creo k te debemos un favor muy grande por la paciencia y respeto k nos has dado.un gran abrazo y mucho apoyo.=)

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